Ostatnie wiadomosci::
  • Załóż swoje konto!

Migdały zdrowe dla cukrzyków

DrukujEmail

Migdały mogą poprawić kontrolę poziomu cukru we krwi i wyeliminować skoki poziomu glukozy po jedzeniu, wynika z badań w Kanadzie.

Migdały mogą mieć znaczący wpływ na zmniejszenie glikemii i uwalnianie insuliny w organizmie po spożyciu posiłku zawierającego węglowodany, mówią uczeni z Uniwersytetu w Toronto.

Dotychczas przeprowadzone testy wykazały, że migdały zmniejszają stężenie „złego" cholesterolu LDL oraz zawierają wiele ważnych składników odżywczych. Teraz dowiedziono, że dołączenie ich do diety może pomóc w zarządzaniu poziomem glukozy we krwi.

W ramach badań uczeni sprawdzili wpływ pięciu posiłków spożytych przy różnych okazjach na poziom glukozy u 15 zdrowych osób.

Dwa posiłki miały funkcje kontrolne i zawierały białe pieczywo, pozostałe dania obejmowały: białe pieczywo i 60 gramów migdałów, ryż gotowany na parze oraz tłuczone ziemniaki. Wszystkie posiłki zawierały podobną ilość węglowodanów, tłuszczów i białek (co uzyskano dzięki dodaniu odpowiednich ilości masła i sera).

Okazało się, że wskaźniki glikemii po zjedzeniu posiłków z ryżem i migdałami był znacznie niższy niż po ziemniaczanym daniu (odpowiednio 38, 55 i 94).

Wyniki badan opublikowano w Journal of Nutrition.